Vår hantering av Covid-19
J BIL följer myndigheternas rekommendationer och vi uppdaterar löpande våra rutiner för att minska risken för spridning av Covid-19. Med tanke på den situation som råder har vi vidtagit följande extra åtgärder:
- Engångsskydd används i alla kundbilar som hanteras på våra verkstäder på utsatta ytor så som ratt, sittdynor och växelspak
- Arbetet läggs upp så att så få personer som möjligt hanterar en och samma kundbil
- Noggrann och regelbunden handtvätt och användning av handsprit under arbetsdagen för all personal
- Tydliga rutiner för att minimera risken för smittspridning inom organisationen
- Vi har en begränsning av antal personer som får vistas inom samma lokal
- Vi håller strikt på att alla som inte känner sig 100% friska stannar hemma
Frågor och svar på vanliga frågor
F: Är alla J BIL-anläggningar öppna som vanligt?
S: Ja, vi håller öppet som vanligt. Vi tar risken för smittspridningen på största allvar och förutsätter att alla tar sitt ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk.
F: Har ni större event och aktiviteter med kunder som vanligt?
S: Nej, vi försöker minimera antalet fysiska möten. Det gäller möten med kunder och även interna möten mellan personal och våra samarbetspartners. Alla större event är inställda.
F: Måste jag komma in till er för att kunna köpa en bil?
S: Nej, vi kan ordna allt via telefon, e-post och andra digitala tjänster. Från den personliga rådgivningen till påskrift av avtal samt hemleverans.
F: Jag vill sälja min bil men tänkter inte köpa en ny, kan ni hjälpa mig?
S: Ja, vi kan ordna allt via telefon, e-post och andra digitala tjänster. Vi ordnar värdering och upphämtning av din bil vid behov.