Vilken avdelning vill du ringa?

Vår hantering av Covid-19

J BIL följer myndigheternas rekommendationer och vi uppdaterar löpande våra rutiner för att minska risken för spridning av Covid-19. För att värna om varandra har vi denna allvarliga och svåra situation även vidtagit följande extra åtgärder.

På våra anläggningar

- Utökat antal städtillfällen av gemensamma ytor

- Desinfektionsbehandling av dörrhandtag och liknande utsatta ytor

- Vi använder munskydd vid nära kontakt under längre tid. Exempelvis vid mottagning och utlämning av kundbilar, säljmöten mm.

För våra verkstäder

- Engångsskydd används i alla kundbilar som hanteras på våra verkstäder på utsatta ytor så som ratt, sittdynor och växelspak

- Arbetet läggs upp så att så få personer som möjligt hanterar en och samma kundbil

- Nycklar till kundbilar rengörs med sprit både vid inlämning och utlämning

För alla våra anställda

- Noggrann och regelbunden handtvätt under arbetsdagen

- Användning av handdesinfektionsmedel regelbundet under arbetsdagen

- Tydliga rutiner för att minimera risken för smittspridning inom organisationen

- Vi håller strikt på att alla som inte känner sig 100% friska stannar hemma

För dig som kund – J BIL Hemma

För dig som inte vill eller kan besöka våra anläggningar fysiskt har vi tagit fram tjänster som låter dig ordna det du behöver på distans, via telefon eller e-post. Med J BIL Hemma kan du genomföra allt från hemmet:

  • Köpa nya och begagnade bilar
  • Sälja din nuvarande bil
  • Service och verkstadsbesök

Läs mer>>

Frågor och svar på vanliga frågor

F: Är alla J BIL-anläggningar öppna som vanligt?
S: Ja, vi håller öppet som vanligt. Vi tar risken för smittspridningen på största allvar och förutsätter att alla tar sitt ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk.

F: Har ni större event och aktiviteter med kunder som vanligt?
S: Nej, vi försöker minimera antalet fysiska möten. Det gäller möten med kunder och även interna möten mellan personal och våra samarbetspartners. Alla större event är inställda.

F: Måste jag komma in till er för att kunna köpa en bil?
S: Nej, med J BIL Hemma - Köpa så kan vi ordna allt via telefon, e-post och andra digitala tjänster. Från den personliga rådgivningen till påskrift av avtal samt hemleverans.

F: Jag vill sälja min bild men tänkter inte köpa en ny, kan ni hjälpa mig?
S: Ja, med J BIL Hemma - Sälja kan vi ordna allt via telefon, e-post och andra digitala tjänster. Vi ordnar värdering och upphämtning av din bil.

F: Jag måste serva min bil, måste jag komma in till en J BIL-anläggning?
S: Nej, även service går att ordna med J BIL Hemma - Verkstad. Vi hämtar upp och lämnar din bil på överenskommen plats. Givetvis har vi utökade rutiner för att det ska vara säkert.